Tuesday, October 16, 2007

Transport públic a la comarca de l'anoia

aquest blog neix amb l'objectiu de ser un forum de debat sobre la situació del transport públic a la comarca de l'anoia. Un forum de crítica constructiva, proposta de millores, queixes, etc ... en resum un lloc on opinar lliurament sobre la situació del transport públic a la nostra comarca.

L'objectiu no és el d'atacar a cap empresa en particular, és tracta de veure la situació en que està la comarca i que els ciutadans poguem expressar la nostra opinió sobre com s'està portant a terme la gestió del transport i proposar propostes clares.

Espero que aquest punt de trobada sigui constructiu i poguem veure el que és pot fer per millorar les comunicacions de la nostra comarca.

Resta obert a la participació de qui estigui interessat en publicar artícles, o sigui que no ho subteu.


Atentament,

L'administrador

3 comments:

JoRGH said...

bona iniciativa!
haurem d'estar atents al que s'hi va publicant...

salut!

jjorba said...

Gràcies, t'animo que si vols publicar quelcom ho fagis saber i serà publicat sense problemes.

Salut!

Anonymous said...

http://www.carrilbu sara.org/

ADHERIU-VOS AL MANIFEST!

CARRILBUSARA. ORG

és una iniciativa de l'Associació per a la Promoció del
Transport Públic (PTP) en defensa del carril bus de la B23, l'autopista
que comunica el Baix Llobregat amb la Diagonal de Barcelona.

La reivindicació d'un carril de transport públic prioritari a la B23 va
formalitzar- se el 21 de juny de 2001 amb el Manifest d'Esparreguera,
encapçalat per l'Ajuntament d'Esparreguera i la PTP entre d'altres.
Posteriorment la Generalitat de Catalunya va elaborar els primers
projectes de plataforma segregada per a autobusos en aquest eix, però el
titular de la via, el Ministeri de Foment, va decidir començar de nou
els projectes.

En l'actualitat hi ha tres projectes de carril bus o carril bus-VAO
[Vehicles d'Alta Ocupació] a les entrades de Barcelona: el de Montgat a
Glòries per la C31; el de Ripollet a la Meridiana per la C58 i el de
Molins de Rei a la Diagonal per la B23. Mentre el de la C31 i el de la
C58 van a càrrec de la Generalitat i es troben en un avançat estat
(propers a licitar-se); el de la B23 del Ministeri de Foment no deixa
d'endarrerir- se tot i ser el que enregistra més circulacions
d'autobusos. La progressiva congestió i l'endarreriment del projecte
està esdevenint un llast de temps per als usuaris i un problema econòmic
per a les empreses explotadores i administració pública.

El recentment aprovat Pla d'Actuacions per a la Millora de la Qualitat
de l'Aire de la Generalitat, que estableix un nou límit de velocitat
màxima a 80 km/h, facilita enormement la ubicació del desitjat carril
bus a la B23 a partir de l'estretament dels actuals carrils de vehicles
privats